Buza Edit - Life coaching

A komfortzóna elhagyásának 7 alapszabálya

Publikálva Kategóriák: Egyéb

A komfortzóna elhagyásának 7 alapszabálya

A csapból is a komfortzóna elhagyása folyik. Akkor élsz igazán, akkor lehetsz boldog, ha elhagyod a biztos kis fészked, és olyan dolgok megtételére kárhoztatod magad, melyek szokatlanok, idegenek, melyek önmagadtól sosem jutnának eszedbe. Ez a komfortzóna elhagyásának egyik értelmezése.

Komfortzóna elhagyás 7 alapszabálya
Komfortzóna elhagyásának 7 alapszabálya

A másik, hogy nem végleg hagyod el. Hiszen miért is tennéd? Miért borítanál fel mindent számolatlanul, melyek eddigi életed vázát alkották. E másik értelmezésben a komfortzóna elhagyás néha csak pillanatokra, de mindenképpen alkalomszerűen történik, tapasztalatszerzés, tapasztalás céljából, és minden alkalom után visszatérhetsz a fészekbe komfortzónád belsejébe.

A komfortzóna elhagyásának első verziója, a legtöbb esetben nem kifizetődő. Persze vannak ügyfeleim, akiknek ilyen mértékű változásra, változtatásra van szükségük, hogy a helyükre kerüljenek, így sosem zárom ki ennek lehetőségét sem, azonban többségünknek a lassabb átmenet áldásosabb.

Évekkel ezelőtt saját bőrömön is tapasztalhattam, hogy milyen mély is tud lenni a víz. Egyik hónapról a másikra önszántamból hasonló őrültségre vetemedtem. A családi-barátokkal körülölelt életemen kívül mindent felégettem magam mögött. Nem volt ez gondosan megtervezett, felépített változtatás, inkább olyan érzelmek által diktált fejesugrás volt. Az első “megtettem” euforikus érzés után, azonban nagy üresség, és kétségbeesés következett.

Kéthetes turnusokban vett le a lábamról mindenféle lázas megbetegedés, és a betegségek között őrülten rémült voltam, hogy most mi lesz. Nyilvánvalóan nem voltam a helyem korábban, ezért minden a változtatás mellett szavazott, de miután konkrét tervem nem volt, csak a rémült kétségbeesés következett a változtatás után. Eltelt néhány hónap, és nagy szerencsém volt, mert támogató családi összefogás volt mögöttem, így kikecmeregtem a szakadékból.

Azonban a tapasztalatokon túl, melyek természetesen a fejlődésedet szolgálják, veszélyes utakra is vihetnek az efféle komfortzóna elhagyások. Nem egy ügyfelem számol be egy rosszul időzített komfortzóna elhagyás következményeként később kialakult pánikbetegségről, éjszakai ébrenlétekről, erőteljes félelmekről és szorongásról.

 

Ezek valós következményei lehetnek egy olyan életedet erőteljesen érintő lépésnek, mely nem jól átgondolt terv alapján valósulnak meg. Ezért, ha komfortzónád elhagyására készülsz életed bármely területén, azt az alábbiak megfontolásával tedd.

Komfortzóna elhagyás

Komfortzónán innen és túl, avagy miért, hogyan tedd, vagy ne tedd.

A komfortzóna elhagyás 7 alapszabálya:

  1. Kisebb “erőpróbákat” tehetsz bátran, azok a komfortzóna elhagyások, melyek nem járnak később következményekkel minden nap tehetők. Napi-heti egy olyan cselekedet, melyet még nem tettél sosem azelőtt, fejleszti rugalmasságod, nyitottságod, és elősegíti, hogy spontaneitásod fejlődjön.
Buza Edit - Life coaching

2. A spontán új helyzetek, új nézőpontokat, tapasztalásokat hoznak, melyek segítik életed döntéseit azáltal, hogy új utakat, lehetőségeket, gondolatokat mutatnak neked.

3. A komfortzóna elhagyás könnyed és játékos legyen, ne kényszerítsd magad olyan dolgokra, amelyektől félsz, vagy amelyek rossz érzésekkel töltenek el. A komfortzóna elhagyás célja minden esetben a jó élmény átélése, csak akkor tud építő jellegű lenni életedre nézve.

Komfortzóna
Buza Edit Coach

4. Az életedet érintő komolyabb lépések, döntések mindig erőteljes munkát igényelnek, mielőtt ezekben a helyzetekben döntesz. Ne hozz elhamarkodott döntéseket, és ne keverd magad kényszerhelyzetekbe. Ezzel csak a pánikot és a stresszt erősíted, ahol és amiben nem a legoptimálisabb döntéseket hozod.

5. Életed bármelyik területével kapcsolatos, az életedet gyökeresen megváltoztató komfortzóna elhagyás minden esetben gondos előkészítést igényel, ezután tudod a legoptimálisabban véghez vinni az elképzeléseidet.

Buza Edit Life coach

6. A komfort zóna elhagyás mindig csak egy-egy dologra vonatkozzon, ne boríts fel mindent egyszerre. A komfortzónán belüli élet biztonságot és védelmet nyújt, erőforrásként használd azokhoz a területekhez, melyeken változtatni szeretnél.

7. Akkor is lehetsz boldog, ha békében élsz saját komfortzónádon belül. Akkor lépj, ha eljött az idő a változásra, vagy ha úgy érzed lehetne még jobb. És ami a legfontosabb, csak akkor tedd, ha Te döntöttél így.

Coaching