itt és most

Az Itt és Most, avagy Mi lesz már Belső Béke, nem érek rá egész nap

Publikálva Kategóriák: Csakra, hengerpárna, jógapárna, meditáció, meditációs párna

Az Itt és Most, avagy Mi lesz már Belső Béke, nem érek rá egész nap

A múlton való rágódás, vagy jövőn való aggódás a legrosszabb, amit tehetünk magunkért. Az adott perc megélése helyett a rég elmúlt konfliktusokon, sérelmeken rágódni olyan, mintha csak félig-meddig, vagy egyáltalán nem lennénk jelen. Elmegy az életünk úgy, hogy mindig aggódtunk, rágódtunk. Mindig minden eseményről, történésről beugorhat valami, amin lehet morfondírozni. Mit lett volna ha, mit gondolt rólam vajon, miért tette valaki ezt vagy azt, vagy éppen mit kell elintéznem holnap… Sok-sok hátránya van a múltba, vagy éppen jövőbe révedésnek. Nem tudunk kellő figyelmet fordítani a szeretteinkre, a munkánkra, és még önmagunkra sem. Sokszor tapasztalom magamon, hogy kapkodok, ettől dekoncentrált leszek, össze-vissza ütöm magam, mindenhol kék-zöld vagyok, és szinte már észre sem veszem. Egyre feszültebb, és ingerlékenyebb leszek, ami csak ront a helyzeten. Ebben a felfokozott, ingerült állapotban már egyáltalán nem tudunk reálisan gondolkodni, kicsúsznak a dolgok a kezünk közül...

Ha megtanulnánk teljes egészében megélni egy adott pillanatot, és a jelenben örülni annak, ami épp történik, hogy kisüt a nap, hogy finom a fagyi, hogy mosolyog a gyerekünk, sokkal több örömöt lelnénk az életben. Az, hogy tudatosan jelen vagyunk, nem jelent mást, mint hogy tudjuk mi is történik velünk az adott pillanatban. Ez egy igazán komoly kihívás, minden nap minden percében jelen lenni, de haladjunk kis lépésekben, és előbb-utóbb sikerül. Fontos, hogy megálljunk, és vegyük sorra pl. a testrészeinket. Igen most itt vagyok, itt állok, talpam alatt a föld, fejem felett az ég. Ettől már kizökkenünk, és érezzük önmagunkat a jelenben. Ha ingerültek vagyunk, próbáljuk felkutatni az okát, megkeresni a gyökerét. Mi hozta ezt most ki belőlünk? Mi történt amire így reagáltunk? Ha megtaláltuk az okát, már fel is oldottuk a problémát. A másik kiváló módszer idegesség ellen, ha feltesszük magunknak a kérdést: Még holnap is, vagy egy hét múlva is érdekelni fog engem ez? Az esetek 99%-ban erre a kérdésre nemmel tudunk válaszolni. Ha nem, akkor miért bosszantom most magam rajta?

Ha meg tudjuk határozni érzelmeink, érzeteink kiindulási pontját, könnyen el is engedjük őket. Ha elengedtük megkönnyebbülünk. Rengeteg energiát vesztegetünk el apró bosszúságokra. Ha dekoncentráltak vagyunk sokszor meg kell ismételnünk bizonyos dolgokat, mert elsőre elrontjuk, vagy nem úgy sikerül, ahogy szeretnénk. Mindez azért történik mert az energiáink szétszaladnak. Ha egy bizonyos feladatra tudunk koncentrálni, figyelmünk élesedik, és energiaszintünk emelkedik. Feladatainkat könnyebben oldjuk meg, több energiánk marad, és jobb lelkiállapotba kerülünk. Mindezt annak köszönhetően, hogy jelen vagyunk saját életünkben. A pillanat tudatos megélésének hiányáért sohase ostorozzuk magunkat, egyszerűen csak tudatosan irányítsuk vissza figyelmünket önmagunkra. Most leültem, dolgozom, felállok, kimegyek stb. Ezzel máris visszarántottuk magunkat a jelenbe. Az itt és most megélésének megerősítésére, és a belső béke elérésére a meditáció segít. A meditáció megtanít minket arra, hogy önmagunkkal legyünk. Mint minden az életben, a meditáció is gyakorlás kérdése. Elsajátítható tudás, mellyel nem csak a saját, de környezetünk életét is szebbé tehetjük. A meditáció során megtapasztalt nyugalom, emeli energiaszintünket, oly annyira, hogy kevesebb alvással is beérjük, ha gyakorlott meditálók leszünk. Figyelmünk összpontosításánál, jelen lenni az adott pillanatban, meditálni éber állapotban is lehetséges. Ha nincs mindig időnk rá, hogy teljes magányban elvonulva meditáljunk, használjuk ki a tevékeny óráinkat erre. Tudatosítsuk magunkban tevékenységeinket, érzeteinket. Koncentráljunk légzésünkre, élvezzük a csend nyújtotta lehetőségeket. Figyeljük meg magunkat házimunka közben, vagy a boltban, sportolás vagy beszélgetés közben. Ebben az éberségben mindig ott van az “én idő” lehetősége. Amikor ezt felismerjük, gyakoroljuk, és alkalmazzuk meg fog változni az életünk. Figyeljük a változásokat!