meditáció

Meditáció

Publikálva Kategóriák: Csakra, hengerpárna, jógapárna, meditáció, meditációs párna

Meditáció

A meditáció olyan, lelkiállapot, amikor a testet ellazítjuk, és szellemünket átengedjük a nyugalomnak. Ezzel kerülünk közel a belső békénkhez. Célja a lelki béke, megnyugvás keresése-megtalálása, a pozitív teremtés. Kikapcsoljuk, lecsendesítjük elménket, és a külvilágot, és csak magunkra koncentrálunk, befelé figyelünk. Meditálni bárki, bármikor megtanulhat.

Számos vallásban gyakorolják a meditációt, azonban a meditáció nem jelent szükségszerűen vallásos tevékenységet, bármiféle hitrendszer nélkül is meditálhatunk, és érhetjük el a teljes lelki békénket.

A meditáció egyfajta jelenlét, segítségével jelen vagyunk saját életünkben. Megéljük és megtapasztaljuk a pillanatot, az itt, és most-ot. Megtanít minket arra, hogy tudatosan éljük az életünket, ne a múlton rágódjunk, ne ragadjunk le a múlt eseményeinél, ne emésszük magunkat a múltban történtek miatt, hanem lépjünk tovább.

Csak az ITT és MOST van, ma tudunk tenni Önmagunkért, cselekvésre, és aktivitásra ösztönöz. Jó, ha látja magát az ember sikeres, és boldog emberként, tudat, hogy ma tehetünk a jobb holnapért.

“Csak két nap van az évben, amikor semmit nem tehetsz: az egyik a tegnap, a másik a holnap. Tehát csak a MA a megfelelő nap arra, hogy szeress, hogy higgy és elsősorban, hogy élj!”   Dalami Láma

Amikor valaki meditál, meditáció közben mindent érzékel, azonban gondolatai nem kalandoznak el. Ha ezt valaki megtanulja, a legzajosabb helyen is képes meditálni.

A meditáció kézzelfogható, praktikus, pozitív, és mindenki számára elérhető módszer, mellyel teljesebbé, boldogabbá tehetjük életünket, anélkül, hogy bármiféle vallás, misztikum, vagy spiritualitás mellé letennénk a voksunkat. A meditációt több évezred óta alkalmazzák. Testünk működésére, érzelmeink kezelésére, lelkünk csendesítésére pozitív hatással van.

A rendszeres meditáció hatására:

  • egészségesebbek leszünk, mert amikor a légzésünkre figyelünk, csökken a vérnyomásunk, lelassul a szívverésünk, nyugodtabbá válunk;
  • élesedik az elménk, amely hatékonyabbá teszi a kommunikációnkat mind a munkahelyünkön, mind a társunk, a barátaink, a családunk körében;
  • könnyebben tudunk koncentrálni, ezért kevésbé érezzük magunkat leterheltnek;
  • tudatosítjuk az érzelmeinket, ezért ritkábban fordul elő, hogy túlreagáljuk a dolgokat;
  • hamarabb megtaláljuk a megoldást életünk azon területein, ahol úgy érezzük, elakadtunk;
  • közelebb kerülünk önmagunk, a körülöttünk lévő emberek, az életünk, az életfeladatunk megértéséhez

Wikipedia

A meditáció lehet vezetett, és önálló. A vezetett meditációval egyszerűen, és könnyen megtanulhatunk meditálni. Kezdő meditálóknak a legmegfelelőbb, ha eleinte vezetett meditációval meditálnak. A vezetett meditáció, amikor egy tanító, oktató, vagy egy meditációt vezető személy szóban irányítja a meditáló személy gondolatait, segítve az ellazulás, és a megfelelő irányban tartást, így egyszerűen juthatunk el, a belső béke és a nyugalom állapotába. Ha egy-egy konkrét problémával küzdünk, segítséget kaphatunk konkrét probléma kezelésére, elengedésére, megszabadulásra múltbéli negatív történésektől, gondolatoktól. Felszabadíthatjuk elménk, utat adva, a pozitív jó, és a haladás felé. Akkor tehetünk mi magunk jót, ha lépésünkkel, gondolatainkkal senkinek sem okozunk gondot.

Az önálló meditációt már, gyakorlott meditálók alkalmazzák, akik már tisztában vannak saját elméjükkel, és képességeikkel. Akik önállóan képesek meditálni külső segítség nélkül, azok kezében van boldogságuk, boldogulásuk kulcsa. Aki önálló meditációra képes, az bárhol, bármikor képes meditálni, és elérni a belső béke, és nyugalom állapotát.

A meditáció olyan, mint a sport. Gyakorolni kell, így egyre tökéletesebben, sikeresebben használhatjuk arra, hogy életünket boldogabbá, teljesebbé tegyük. Kitartóan végezzük azért, hogy folyamatában segítségünkre legyen, hogy állandóan érezzük jótékony hatásait.