Meditációs technikák

Publikálva Kategóriák: meditáció, meditációs párna

Még sosem meditáltam, hogy kezdjek hozzá?

Első alkalommal kezd 15 perces csenddel. Amire szükséged lesz, az egy 15 perces meditációs zene vagy a telefonod ébresztő vagy stopper funkciója , melyet 15 percesre állíts. Számodra megfelelő méretű meditációs párna, hogy tested kényelmesen tud tartani, ne zsibbadjon, fájjon a lábad, hátad… és egy csendes hely, ahol tudod, hogy senki és semmi nem fog zavarni az elkövetkezendő 15 percben.

Ha megvalósultak a fentiek, van egy tökéletes meditációs párnád, indítsd el a stoppert vagy a meditációs zenét, néma a telefonod és kizártad a külvilágot, helyezkedj el keresztbe tett lábakkal, vagy nyújtott lábakkal a kezedet tedd a combodra nyitott tenyérrel felfelé. Lazulj bele az ülésbe, igazítsd el a tested, ülj kényelmesen és hunyd le a szemed.

Mindig nagy segítség az ITT és MOST megélésében a légzésed figyelése. Figyeld meg, ahogy beszívod a levegőt, és gondolj arra, hogy minden egyes levegővétellel magadba szívsz minden olyan gondolatot, mely jóleső érzéssel tölt el, mely most boldoggá tesz téged. És minden kifújt levegővel elengeded mindazt, ami már nem szolgál téged, ami bosszúság, idegesség és stressz forrás az életedben. Ahogy a légzésed figyeled, egyre mélyebbre és mélyebbre mész. Ha zavaró gondolatok jönnének, elkalandoznál, finoman tereld vissza figyelmed a légzésedre, és a beérkező jóra. Ha tested itt-ott bejelez, viszket, fáj, szúr… ne vegyél róla tudomást, így ezek az érzések maguktól továbbállnak. Ahogy magával visz a légzésed figyelése, hagyd magad belevinni, áramolni. Ahogy áramolsz ezzel az érzéssel, vidd a figyelmed a homlokod közepére, a két szemed közötti területre. Itt található a harmadikszem csakra, melynek kiegyensúlyozott működése a magasabb szintű meglátások, az intuíció és a megvilágosodás megéléseben segít minket. A harmadikszem csakra színe a sötét/indigó kék, így ha erre a területre viszed figyelmedet mindig jó, ha a színterápiát is segítségül hívod, mert a meditációd mélységét és hatását erősítheted vele. Engedd bele magad ebbe az érzésbe, és ha már pár másodpercig kikapcsolsz és úgy érzed mintha egy pillanatra elaludtál volna, akkor elérted azt a tudatállapotot, melyet meditációnak nevezzünk. A negyed óra elteltével, szépen lassan hozd vissza a figyelmedet, ne kapkodj és még ne nyisd ki a szemed. Ha úgy érzed gondolataid visszatértek, tedd kezed szemed elé, és finoman az ujjaid mögött nyisd ki szemed. Engedj először egy kis rést ujjaid között, majd fokozatosan térj vissza. Figyeld meg önmagadat, érzeteidet, érzéseidet, hagyd, hogy lecsengjen a folyamat.