Stresszoldás 7 lépésben

Stresszoldás 7 lépésben

Publikálva Kategóriák: meditáció, meditációs párna

Stresszoldás 7 lépésben

Stresszoldás 7 lépésben, mely segít túlélni a mindennapi bosszúságokat. Azok a helyzetek váltják ki a legnagyobb stresszt, amiket nem tudsz befolyásolni, amik túlnőnek rajtad. De néhány jó tanács segíthet legyőzni a stresszt.

1. Napi 5-10 perc semmittevés, pihenés - ha lassítasz, az lassítja a szívet, csökkenti a vérnyomást.

2. Nevetés - minden nap nevess, minél többször. Csökkenti a stresszhormon a kortizol és az adrenalin szintjét, fokozza az ellenállóképességet, hatása akár 24 órán át hat. Ezen kívül a nevetés ragadós, így a környezetedben lévők hangulatát is javítja, és ha jó hatással vagy másokra, az visszatér hozzád. A nevetés a legjobb stresszoldó.

3. Nyugtató zene - ha vizsgára, vagy bármilyen más megmérettetésre készülsz a stressz hatására a vérnyomás emelkedik és szaporább lesz a szívverésed. Ha felkészülés közben zenét hallgatsz, a vérnyomásod stabil, és szívverésed nyugodt, harmonikus lesz, alig emelkedik a vérnyomásod. A stresszt mindig az a zene enyhíti a legjobban, amit a legszívesebben hallgatsz.

4. Gondolj valami jóra, pozitívumra minden nap legalább 5 percig.

Pl.: Egy szép emlékre vagy amitől pozitívnak látod önmagad és a világot.

Ha egy rossz emlékre, vagy emberre gondolsz stresszhormon kerül a vérbe, ezt érdemes kiküszöbölni.

5. A séta, a mozgás, a sport - Tudományosan bizonyított tény, hogy a sport bármely formája stresszoldó hatással bír. Már pár perc sétával is sokat tehetsz önmagadért.

6. Mély légzés - 5 mp-be, 5 mp ki = a vérnyomás ciklusával megegyező. Egyenes háttal végezzük,és figyeljük a légzésünket. A légzésfigyelés az egyik legjobb módszer az Itt és Most megélésében.

7. Lazítás - Lefekvéskor és felkeléskor lazítsd el minden testrészedet, mindig lábfejtől kezdve, lassan fejtetőig haladva. Segítségül hallgathatsz relaxációs, meditációs zenét az ellazulást nagy mértékben segíti.