meditációs ülőpárna

Meditációs ülőpárna

Meditálni sokféle módon lehet, de erre a célra a legjobb egy jó meditációs ülőpárna. Ezek különböző méretben léteznek, mind a szélessége, mind a magassága változatos. Mindenkinek más felel meg, van aki széleset vesz, és azon ül török- vagy lótusz ülésben, van aki inkább magasabbat, mert lelógatja a lábát róla, mert neki nem lazák az ízületei és az a kényelmesebb. Minél magasabb a párna annál kényelmesebben tud a kötött ízületű ember ülni rajta.

Meditációs ülőpárna anyaga

Anyagában is különbözőek a meditációs ülőpárnák. Huzatuk lehet sima vászon, vagy pamut anyag, amik a célnak rövid távon megfelelnek, de az idő előrehaladtával, használat közben kopnak, vagy bolyhosodnak. Be kell látni, hogy az ülőpárnánk, nem egy ruhadarab, amit havonta néhányszor felveszünk, hanem egy bútor, amit a hét minden napján, akár naponta többször is használunk. Ezért készülnek párnák kifejezetten bútorokra kifejlesztett és használt bútorszövetekből. Magas kopásállóságú, tartós anyagok ezek, melyek még az évek múltával sem kopnak meg, sőt még a tisztán tartásuk is egyszerűbb. Természetesen ezek drágább árfekvésben kaphatóak, de egy párnát nem egy szezonra vesz az ember, érdemes áldozni rá.

Az ülőpárna töltete

Töltetükben is van különbség. Vannak párnák amik polisztirol gyönggyel vannak töltve, ennek nagy előnye, hogy könnyű, de igazából itt meg is állt az előnyök felsorolása. Nem mondhatni kifejezetten természetes anyagnak a polisztirol, így nem is a legjellemzőbb töltet, inkább a babzsákokba való, mert azok kifejezetten nagyok és ott fontos, hogy könnyű legyen. Szoktak meggymaggal, köleshéjjal tölteni ülőpárnát, de a legelterjedtebb a tönkölypelyva. Ez a formájának, alakjának, a tönkölybúza hántolhatóságának és a tönkölypelyva jótékony hatásainak köszönhető.

Showing 1–20 of 27 results